مطلبی را که در زیر مطالعه میفرمایید نظر یکی از بازدید کنندگان محترم از وبلاک بوده که ضمن تشکر از این عزیز لازم دانستم  شما عزیزان نیز مطالعه فرمایید که مطمانا" خالی از لطف نیست.



سلام بر روح مطهر شهدا ، سلام بر وارثان شهدا ، سلام بر عاشقان شهدا ، سلام بر یاد کنندگان شهدا
ما هرچه در گذشته سیر کنیم می بینیم فقط شهدا هستند که یادشان جاودان مانده است ، الحق که گفته اند شهید قلب تاریخ است.
خدایا ما را با شهدا محشور گردان ، خدایا یاد کنندگان شهدا را عاقبت بخیر گردان.

شهید لطیف راستی از پاسداران بومی ساکن مریوان بود که از سالهای جنگ لباس مقدس پاسداری را بر تن کرد و از اول خدمت مقدس بطور مستمر در مصاف با دشمن متجاوز و ضد انقلاب تلاش شبانه روزی می نمود. شهید راستی با اراده و اعتقادی آکنده از عشق به امام (ره) و مقام معظم رهبری زبانزد همه همکاران و نیروهایش بود ، شجاعت و دلیری منحصر بفردی داشت ، تمام زندگی اش را برای تامین اهداف نظام اسلامی در کردستان گذاشته بود ، یکی از پیش قراولان نبرد با گروهکهای ضد انقلاب بود ، فرماندهی بود که از قدرت جذب بالایی برخوردار بود و خلاصه اینکه سرباز ولایت و همیشه آماده و جان بر کف اجرای ماموریت بود. شهید لطیف راستی سالها بعنوان فرمانده گردان عملیاتی ، نقش بسزایی در تامین امنیت در منطقه کردستان ایفا نمود ، هیچ عملیاتی نبود که نیروهایش را به صحنه درگیری فرستاده باشد و خودش آنجا حضور نداشته نباشد ، با تجربه و مهارت و شجاعتی که داشت ، بارها ضربات اساسی به ضد انقلاب در منطقه وارد کرده بود و بواسطه اقتدار در عملیات ، هر کجا لطیف بود ضد انقلاب جرأت حضور و درگیری نداشت.



هیچ چیزی مانع انجام ماموریت ایشان نبود و سالها در گرما و سرمای مناطق داخلی سنندج ، سروآباد ، مریوان ، سقز ، بانه و مناطق مرزی حضوری همراه با اقتدار را به نمایش گذاشته بود. و می توان گفت یکی از مصادیق عینی جمله گهربار مقام معظم رهبری در خصوص کردستان که فرمودند: " کردستان سرزمین مجاهدتهای خاموش است " را می توان شهید لطیف راستی معرفی کرد. ضد انقلاب بارها تلاش نمود که ایشان را ترور نماید ولی موفق نشده بود و شهید راستی با استعانت از خداوند متعال به همراه سایر همکارانش روزبه روز دست دشمنان را از مناطق داخلی کردستان کوتاه کرده و در تامین امنیت پایدار در مناطق مختلف نقش داشتند. شهید راستی با خدای خود عهد بسته بود که تا شهید نشود لباس پاسداری را از تن در نیاورد. شهادت حق و اجر و پاداش مجاهدتهای خاموش او بود که خدا به ایشان و همرزمش ارزانی نمود. روحش شاد